החל משבוע 20 הברקסטונים שנקראים ברקסטון היקס הולכים ונהיים יותר ויותר מורגשים. אלו צירים מדומים – וזהו תהליך שמלמד את הרחם להתכווץ ביום הלידה, זו למעשה סוג של חזרה גנרלית.
זוהי התקשות של הרחם, הרחם כאילו עושה וקום על העובר, מתלבש על צורת העובר, ואם תניחי יד על העובר תרגישי איך הבטן מתקשה ומשתחררת לאחר כ 30 שניות.
יש נשים שירגישו מסה על האיברים הפנימיים, קושי בנשימה, לחץ לפיפי [לעובר-ית שלך נעים להניח את הראש על שלפוחית השתן שלך מה שגורם לו-ה לרצות להגיע למנח ראש אבל מביא איתו גם לחץ על השלפוחית] וכל הטוב הזה מביא לחיזוק שריר הרחם ויצירת תנאים ומקום טוב של העובר לקראת הלידה.
בטרימסטר השלישי הברזל דווקא עולה. העבודה של כדוריות הדם האדומות נעשו וכבר אין צורך בעבודה מאומצת של ה”שורה האדומה” של האמא.
בשבוע 30-32 הרילקסין מתחיל להשתחרר בגוף ותפקידו לרכך את רקמות החיבור באגן ואז גם מתחילים כאבי הגב. אבל! אנחנו רוצות את הרילקסין, אנחנו אוהבות אותו..:) קבלי בברכה את השינוי ואת הכאב.
למה? כי הרילקסין יביא איתו את יצור האוקסיטוצין שמיוצר ע”י ההיפופיזה.
האוקסיטוצין מייצר צירים – ברגע שהעובר-ית מוכנ-ה, הוא-היא י-תפריש חומרים, השלייה תודיע להיפופיזה וזו תייצר אוקסיטוצין. צירים ייווצרו, הציר יוריד את העובר למטה וכשהציר נרגע, התינוק עולה ושוב ההיפופיזה תשלח פולסים של אוקסיטוצין. ככל שהלידה מתקדמת האוקסיטוצין עולה.
בלידה יש הרבה כאב אך יש גם את האוקסיטוצין והוא כמו מטה של קסם. האישה מפרישה את ההורמון גם מהעור והנשימה שלה והוא מביא איתו תחושה של HIGH. אבל! וזה אבל גדול!! קל להפריע לאוקסיטוצין וסטרס שגורם להפרשת אינסולין הוא האויב של האוקסיטוצין.
זה הזמן לנשום נשימות עמוקות ולהירגע,לעשות דברים שנעימים לך, שממלאים אותך, רגשית.
בזמן הלידה, האוקסיטוצין רק ילך ויגבר ובלוטת האדרנל רק תעצים אותו. הפיטוצין שניתן כחלק מתהליך לזירוז לידה לא מאפשר לגוף להפריש אוקסיטוצין, על כן חשוב שתדעי שיש גם דרכים טבעיות להשראת לידה ועוד מעט אתייחס גם אליהן.